čtvrtek 17. dubna 2014

Akné a mé zkušenosti

Akné zná snad každé dítě. 
Uvádí se, že se vyskytuje až u 85% mladých lidí do 25 let.
Stejně tak jako, že máme každý pubertu, tak si i každý projde akné nebo aspoň občasným pupínkem.
Jen někdo ho má míň a někdo víc a největší dopad na to má strava a hygiena.
 Nezabráníme tedy vývoji a tím také pupínkům, černým tečkám a dalším problématickým věcem o kterých bych se  chtěla zmínit.

Jak se starám o svojí pleť já? Upřímně strávím víc jak hodinu v koupelně odličováním a patláním krému na obličej. Miluju ten pocit toho kdy vaše pleť vstřebává všechny přípravky na její pomoc.
Mám raději lehké krémy co pleť moc nezatěžují. Přijde mi, že pak pleť může mnohem víc dýchat. Podle mě je nejlepší vyhnout se až moc parfémovaným produktům. Někdy opravdu produkt, který tolik nevoní je pro pleť přínosnější.


Jsem zastáncem toho, že když někdo má opravdu hodně 
problématickou pleť je lepší poradit se o přípravcích s kožní. Sama jsem v době aknózní pleti dávala 
na rady kožní a do roka jsem se zbavila akné. Ale tím nechci tvrdit, že když půjdete ke kožní, že vám zmizí tak rychle jako mě. Samozřejmě vám kožní pomůže, ale já neměla chronické akné, naštěstí jen to pubertální. 

Co dělat v případě pupínku? Stádia jsou různá. 
Můžeme se tu bavit o výstupků na kůži, zarudnutí a konečném stadiu zanícený pupínek. 
Mnoho lidí vám řekne nemačkat, ale to je omyl s částečnou pravdou. Určitě není správné mačkat si ho sami pokud nevíte jak. Určitě si říkáte co je na tom vymáčknou pupínek, ale divili byste se co správně 
nevymáčklí pupínek může způsobit. Ne jen že je to jeden z mnoha způsobů, který zhoršuje pleť, ale také vám mohou vznikat jizvičky. Nejlepší způsob, který existuje je chodit jednou za měsíc na kosmetiku, kde si vás paní vezme do parády a ošetří vám správně pleť. Také je tu druhá varianta, pokud nemáte rádi kosmetičky můžete navštívit kožní a ona vám ráda vysvětlí postup vymačkávání. Nemusí vám to být trapné, jelikož tím dokážete, že vám vaše pleť není úplně jedno.

Důvodem akné je u žen také jednou za měsíc hormonální aktivita, nebo-li menstruační cyklus. Se změnou na obličeji při tomto cyklu se každý měsíc setká až 95% žen. Ženám, ale také dívkám(nad 15 let), který trpí na akné doporučuju vyžádat si u svého gynekologa antikoncepci na akné sama s ní jsem spokojená jakých výsledků jsem správnou péčí a antikoncepcí dosáhla.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Za vaše komentáře budu ráda :)